Ο πόνος και τα «γιατί» εξακολουθούν να αιωρούνται 2 εβδομάδες μετά την πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη. Οι Αρχές συνεχίζουν τις έρευνες οι οποίες, πλέον, δεν είναι προς μια κατεύθυνση αλλά επιχειρούν να «φωτίσουν» πολλά, ακόμα, σκοτεινά σημεία. Ένα από αυτά, βεβαίως, είναι το τι έκανε (ή τι δεν έκανε) τις κρίσιμες στιγμές ο μοιραίος σταθμάρχης. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του τηλεοπτικού σταθμού Mega, οι Αρχές ερευνούν ακόμη και το ενδεχόμενο ο σταθμάρχης να μη βρισκόταν στη θέση του την ώρα που αναχώρησε η αμαξοστοιχία του Intercity!
Συγκεκριμένα, το τρένο φεύγει στις 23:06 και εάν είναι στη θέση ο σταθμάρχης θα μπορούσε να δει τις λυχνίες με κόκκινο χρώμα και να ειδοποιήσει τους μηχανοδηγούς ώστε να σταματήσει. Επίσης, δεν έγινε η μεταφορά του έγγραφου – υπομνήματος 1001 χέρι με χέρι αλλά έδωσε λάθος το τηλεγράφημα. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, ο σταθμάρχης θα μπορούσε να επικοινωνήσει με τους μηχανοδηγούς ακόμα και εάν δεν βρίσκεται στα σταθμαρχείο, μέσω μίας φορητής συσκευής που έχουν οι σιδηροδρομικοί. Όλα αυτά είναι υπό έρευνα και θα διαπιστωθούν όταν θα γίνει ή άρση τηλεφωνικού απορρήτου.
Στον ανακριτή σήμερα οι άλλοι τρεις κατηγορούμενοι
Σήμερα αναμένεται να κληθούν από τον εφέτη – ανακριτή που ορίστηκε οι τρεις νέοι κατηγορούμενοι για την τραγωδία στα Τέμπη. Ο επιθεωρητής του ΟΣΕ που έβαλε στη νυχτερινή βάρδια τον σταθμάρχη της Λάρισας που ήδη έχει προφυλακιστεί, αλλά και οι δύο σταθμάρχες που όφειλαν να είναι παρόντες έως τις 11 το βράδυ και έφυγαν νωρίτερα εγκαταλείποντας το πόστο τους. Στα χέρια του νέου εφέτη ανακριτή βρίσκεται η ογκοδέστατη δικογραφία του δυστυχήματος στα Τέμπη ενώ σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ επίκεινται νέες διώξεις εντός των επόμενων ωρών.
Επιπλέον, σύμφωνα με τον δημοσιογράφο του «Βήματος», Βασίλη Λαμπρόπουλου, αποκαλύπτεται πως η δικλίδα των ψυχομετρικών τεστ που υπάρχει για τους σταθμάρχες του μετρό, δεν υπάρχει στον ΟΣΕ, σε αντίθεση με τους μηχανοδηγούς. Σε επιστολή της στις 19/08/2021, η ΣΤΑΣΥ αναφέρει: «Με την παρούσα σας γνωστοποιούμε ότι εγκρίθηκε η παροχή υπηρεσιών ψυχομετρικού ελέγχου εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ, ειδικότητας οδηγού συρμών και σταθμαρχών, από την εταιρεία σας, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην προσφορά σας. Το τίμημα για την αξιολόγηση 100 εργαζομένων ανέρχεται στο ποσό των 16.880 ευρώ, πλέον ΦΠΑ». Κάτι αντίστοιχο δεν υπάρχει για τους σταθμάρχες των τρένων.
Εντολή Ντογιάκου να σταλούν όλοι οι φάκελοι για θανατηφόρα δυστυχήματα της τελευταίας 15ετίας
Την αποστολή όλων των φακέλων για θανατηφόρα σιδηροδρομικά δυστυχήματα που έγιναν την τελευταία δεκαπενταετία σε όλο το δίκτυο, ζήτησε ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος από τον σημερινό διοικητή του ΟΣΕ.
Ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, ερευνά την ενδεχόμενη διάπραξη κακουργημάτων τα οποία ουδέποτε ερευνήθηκαν. Για το λόγο αυτό ζήτησε από το διοικητή του ΟΣΕ να του αποστείλει τους φακέλους για όλα τα σιδηροδρομικά δυστυχήματα τα τελευταία 15 χρόνια, με στόχο να διαπιστωθεί αν υπάρχουν ποινικές ευθύνες που δεν αναζητήθηκαν. Επίσης, σε βάθος 15ετίας θα πάει η έρευνα και για τις συμβάσεις του ΟΣΕ, σύμφωνα με τον επικεφαλής της αρχής για το ξέπλυμα μαύρου χρήματος, Χαράλαμπο Βουρλιώτη.
Έτσι εκτός από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης με τους 4 νεκρούς, στο «μικροσκόπιο» μπαίνουν μεταξύ αυτών τα δυστυχήματα:
- 16 Μαΐου 2016: Σύγκρουση μηχανήματος συντήρησης σιδηροδρομικών γραμμών με ψεκαστικό σταθερής τροχιάς του ΟΣΕ, στις Σέρρες με απολογισμό δύο θανάτους και δύο τραυματισμούς
- 30 Σεπτεμβρίου 2019: Θανάσιμος τραυματισμός 55χρονου επιβάτη, κατά την επιβίβαση στο Δομοκό
- 21 Ιουνίου 2022: Σύγκρουση τρένου με Ι.Χ. σε αυτόματη φυλασσόμενη διάβαση στη Λάρισα με αποτέλεσμα τον θάνατο οδηγού.
Για 5.000 ευρώ χάθηκαν 57 ζωές στα Τέμπη
Για 5 με 10 χιλιάδες ευρώ θα μπορούσε να είχε αποκατασταθεί η βλάβη που έθεσε εκτός λειτουργίας την τηλεδιοίκηση στον σταθμό της Λάρισας. Έτσι θα είχε αποτραπεί η τραγωδία με τη σύγκρουση των δύο τρένων που στοίχισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους στα Τέμπη. Το σύστημα της τηλεδιοίκησης στον σταθμό της Λάρισα τέθηκε εκτός λειτουργίας το καλοκαίρι του 2019 μετά από μεγάλη φωτιά που είχε εκδηλωθεί σε έναν γειτονικό κόμβο κοντά στον χώρο του παλαιού εργοστασίου ζάχαρης στη Λάρισα.
Σύμφωνα με όσα αποκάλυψε ο Βασίλης Λαμπρόπουλος στο MEGA και το Live News, αν και καταστράφηκε μεγάλο μέρος του εξοπλισμού η αποκατάσταση της ζημιάς δεν ήταν απαγορευτική αφού νεότερα στοιχεία έρχονται να επιβεβαιώσουν ότι με ένα κονδύλι της τάξης από 5.000 έως 10.000 ευρώ θα μπορούσε να τεθεί και πάλι σε λειτουργία η τηλεδιοίκηση και να είχαν σωθεί 57 ζωές. Επιπλέον, σύμφωνα με πληροφορίες, οι σταθμάρχες είχαν πει ότι με την τηλεδιοίκηση είχαν αποτραπεί άλλα δύο τρία λάθη που είχαν γίνει και δεν εξελίχθηκαν σε κάτι χειρότερο.
The post Τέμπη: Ερευνα για το αν ο σταθμάρχης ήταν στη θέση του – Στον ανακριτή σήμερα οι άλλοι τρεις κατηγορούμενοι appeared first on kontranews.gr - Τελευταίες εξελίξεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο..
Αποποίηση ευθύνης
Ο ιστότοπος είναι μια πλήρως αυτοματοποιημένη υπηρεσία συνάθροισης, ταξινόμησης και ανάρτησης συνοπτικών ειδήσεων και νέων από άλλους ελληνικούς ειδησεογραφικούς ιστότοπους, μέσω της τεχνολογίας RSS. Δεν αναλαμβάνουμε καμία ευθύνη για την επάρκεια, ποιότητα, πληρότητα ή ακρίβεια των ειδήσεων και των νέων που δημοσιεύονται. Δείτε περισσότερα στο τμήμα "Αποποίηση Ευθύνης" των Ορων Χρήσης.